Как да Ви забележат Вашите клиенти в Google?

Google Ads като част от дигитална реклама повишава ефективността на кампаниите и ключовите думи на всеки бизнес. Google Ads е онлайн рекламна платформа, която предлага възможност на бизнесите да показват реклами в резултати от търсенето на уебсайтове в мрежата на Google, YouTube и на други места в Интернет.

Платформата дава възможност да настройват целевата аудитория, бюджета, ключовите думи и други параметри, за да достигнат по-голямо количество потенциални клиенти. Google Ads използва модел на плащане на клик (Pay-Per-Click – PPC), където рекламодателите плащат само когато потребителите кликнат върху тяхната реклама.

Google Ads е мощен инструмент за маркетинг за бизнеси от всички размери, които искат да увеличат видимостта си онлайн и да привлекат потенциални клиенти.

Google реклама: Как помага тя на Вашият бизнес?

  • Помага да стимулирате продажбите си;
  • Да намирате нови клиенти;
  • Да таргетирате точните хора;
  • Да засилите трафика към сайта си.

Делим Google рекламата на три вида:

  • Google Search – търсене по ключови думи в  Google търсачката
  • Google Display – Дисплейни реклами във всички сайтове, партньори на Google
  • Ведео реклами в YouTube.

Google Search

Важно при Google Search рекламата е, че рекламите Ви могат да се показват на хора, които търсят бизнеси като Вашия, и плащате само на клик. Чрез спонсорираната реклама в търсачката на Google можем да изведем на челни позиции бизнеса Ви, в сравнение с SEO на сайта Ви, което може да отнеме месеци и години, докато се достигнат първи позиции.

Голямо предимство е също и факта, че потребителя вече е осъзнал, че му е нужен определения продукт или услуга и сам пристъпва към действие на търсене в търсачката, като нашата задача е да се преборим с останалите конкуренти, които рекламират на същите ключови думи като нас. Когато този рекламен търг се случи, рекламодателя с най-висок рекламен ранг се появява на най-висока позиция. И тук е важно да споменем, че оптимизацията на търсене зависи от качеството на рекламите и съдържанието, което ние даваме.

Google Display

Ползваме дисплейната реклама като част от цялостния микс за рекламна кампания, но тя не може да бъде основна за Вашите клиенти, а по-скоро допълнение.

Кампаниите в дисплейната мрежа се състоят от уеб банери, които ангажират вниманието на потребителите докато сърфират в различни уеб сайтове в мрежата на Google, като YouTube и Gmail например. Предимството тук е, че можете да настроите уеб банерите си да се показват в определени сайтове, часове, дни, в които смятате, че е най- възможно да намерите своите потребители и нови клиенти.

Реклами в YouTube

Преди да преминем към позициониране в YouTubе, трябва да си зададем въпроса: „Искаме ли да прекъсваме, това което хората консумират като съдържание, за да покажем нашата реклама?” и „Колко добра трябва да е нашата реклама за да го направим, без да предизвикаме негативи?”. Затова рядко се избира рекламирането в YouTubе, но все пак има добри примери, които всички сме виждали.

С рекламните кампании в Google Ads целта ни е максимална ефективност за нашите клиенти и максимално добро разходване на техния бюджет. Стараем се да насочваме тясно таргетирано ключовите думи, които използваме като реклама. Изключваме негативните думи, които не са релевантни като анализираме трафика, който получаваме с помощта на Google Analytics и реализираме какво е поведението на потребителите, след като са минали през рекламата. Какъв е техния рейтинг, колко време прекарват в сайта ни, колко страници разглеждат и дали стигат до поръчка.

Измерваме и резултатността на нашите реклами чрез вградения инструмент в Google, който дава реална представа за това какво търсят всъщност хората.

Препоръки

Препоръчваме рекламата в Google Аds да продължи минимум 6 месеца, защото за да започне да дава много добри резултати, рекламата Ви трябва да събере и много добри статистики. Това нещо става с времето и не я препоръчваме за краткосрочни промоции. Суми е трудно да се посочат защото зависи от бизнеса, който рекламираме, като важна метрика тук се появява цената на клик, тъй като цената им може да е от 2 стотинки до 2 лева. Затова трябва да прецените какъв бюджет можете да отделите, без да търсите възвращаемост в дълъг период от време. Рекламата ви най-често дава резултати след третия месец, просто защото има необходимост да се събере тази ценна информация от Google и да ви сложи достатъчно висок рейтинг за да можете да се позиционирате все по- нагоре.

Рейтингите в Google са толкова важни защото Google също цели да показва най-релевантното съдържание на своите потребители, т.е. колкото по-адекватна е рекламата Ви, водейки до правилната страница, толкова повече Google оценява това и го препоръчва. Ако имате по-висок рейтинг, ще плащате много по-малко за реклама, за да печелите първи позиции, спрямо Ваши конкуренти, които например не съобразяват тези неща.

Заедно можем да създадем успешни рекламни кампании в Google като използваме:

  • Performance max кампании в Google Ads и настройки на Asset Groups;
  • Demand Gen кампании в Google Ads;
  • Проучване на ключови думи чрез Keyword planner в Google Ads;
  • Google Ads – рекламни разширения (assets) и техните специфики;
  • Покачване на Quality score / Качествен рейтинг;
  • И много други.

Свържете се с нас!

tag.js