Що е то бранд стратегия?
Защо е важно да имате бранд стратегия?
Вашата бранд стратегия е вашият план за това как вие и вашият екип ще изградите, оформите и развиете вашата марка. Това е повече от лого, име или слоган. Това е цялото преживяване, което вашите клиенти имат с вашия бизнес.
Когато една компания или марка е създала успешна стратегия за марка, клиентите знаят коя е компанията и какво представляват, без да им се напомня. Без стратегия за марката ви, вие правите диви догадки и предположения, които водят до несъответствия на марката.
Стратегията на вашата марка дава на вашия бизнес гръбнак, за да изгради своите усилия за брандиране. И помага да насочвате и информирате начина, по който вашата марка комуникира. Наличието на бранд стратегия за вашия бизнес трябва да бъде на първо място в списъка ви с приоритети.
Една бранд стратегия включва определянето на:
Ценности на марката
Ценностите на вашата марка са нещата, които вашият бизнес държи най-близо до сърцето си.
Имаме три ключови ценности на марката:
- Изключителен дизайн, всеки път
- Прозрачност и яснота
- Изграждане на партньорства с клиенти.
Мисия на марката
Мисията на вашата марка – понякога наричана визия на марката ,се основава на вашите ценности. Това е, което се стремите да правите с вашия бизнес. Нашата мисия в Pointless e да помогнем на бизнеса да отключи силата на своята марка чрез силен и запомнящ се брандинг, уеб дизайн и дигитален маркетинг. За да направим това, ние използваме ценностите на нашата марка.
Ценностите на нашата марка поддържат мисията на нашата марка под контрол. И нашата мисия на марката е това, което си поставихме за цел, когато стартирахме.
История на марката
Историята на вашата марка е начинът, по който предавате ценностите и мисията на марката си на света. Това е историята, която разказвате на публиката си и защо сте започнали да правите това, което правите. Така, че въпреки че, мисията на нашата марка е „да помогнем на бизнеса да отключи своя потенциал (силата на своята марка)“, ние разширяваме това в нашата история на марката.
Нашата история е, че „Ние създаваме марки, които изграждат бизнеси. Ние помагаме на марките, като повишаваме тяхната осведоменост за марката, развиваме дигиталното им присъствие, увеличавайки продажбите им. Правим това, защото не достатъчно бизнеси използват тяхната марка и дигитални платформи и не инвестират в нея.“
Това е опростяване на нашите ценности и мисия, събрани в чиста малка история за това как помагаме на нашите клиенти.
Позициониране на марката
Това е терминът, който най-често се бърка със стратегията на марката. Позиционирането на вашата марка е мястото, което заемате в пейзажа на вашия пазар.
Например:
- „Ние сме по-скъпи от нашите конкуренти и не искаме да се конкурираме с цените, защото предлагаме много по-добра услуга.“
- „Ние сме по-малки и по-слаби от нашите конкуренти, но даваме по-добри резултати.“
- „Всички конкуренти са във високи сгради, носят дизайнерски костюми, но ние сме по-малка фирма, която носи дънки и има свободно офис пространство.“
Позиционирането на вашата марка е мястото, където се намирате на пазара спрямо вашите конкуренти.
Послание на марката
Посланието на вашата марка е „какво“ се опитвате да комуникирате и как го комуникирате. Ако искате да кажете „Ние сме най-добрата компания за обучение в света“, тогава как ще го кажете?
„Мислете отвъд, действайте отвъд, бъдете отвъд.“
Това е посланието на вашата марка. Действителните думи, които използвате, за да съобщите ценностите на вашата марка, мисията, историята и позиционирането.
И стигаме до вашата идентичност на марката. Това е визуалното представяне на всичко, за което вече говорихме. Това е вашето лого, дизайн на всякакви рекламни материали, дизайн на уебсайт и всеки друг визуален елемент на вашата марка.
Ако искате да създадете „марка за секси бельо“ – вероятно търсите черно, червено и бяло като цветова палитра. Ако е „безопасност и сигурност“ – синьо и бяло вероятно е по-добър залог. Идентичността на вашата марка е визуалното представяне на стратегията на вашата марка. Това е частта от проекта за брандиране, към която повечето клиенти искат да се включат направо. Но е важно първо да покриете другите стъпки.